Regler och villkor

Priser:

Alla priser i webbutiken är inklusive moms.

Betalning:

Du kan betala på 3 sätt, med VISA/Mastercard kort, internetbank eller kort/kontant om du hämtar i vår fysiska butik. Väljer du kort/internetbank skickas du vid betalningen till paysons hemsida.

Frakt och leverans:

Vår målsättning är att skicka postorderbeställningar så fort som möjligt. Normalt samma dag om beställning läggs innan kl 13 en vardag. Om en leverans blir försening eller vi måste beställa in produkter från leverantör kontaktar vi er och håller er uppdaterade om när varorna förväntas dyka upp.

Vi skickar normalt sett med DB Schenker som har en leveranstid på 1-4 vardagar. Varorna skicka till det utlämningsställe närmast leveransaddressen och aviseras med SMS. Det går även att spåra försändelsen per e-post om den är ifylld korrekt. Önskas annat utlämningsställe eller andra ändringar kontakta oss gärna så försöker vi hitta en lösning.

Vårt fasta fraktpris är 69kr och ordrar över 1500kr är fraktfria. Vill man hämta ordern i butik tar vi ingen frakt för detta. Vet ni att vi ska till ett evenemang/konvent t. ex Gothcon och vill ha varor levererade dit välj "hämta i butik" och skriv i kommentarsfältet när och vart ni vill ha hämta upp det.

Ångerrätt, öppet köp och bytesrätt:

För varor som skickats gäller distans- och hemförsäljningslagen och ger dig som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Du kan inom denna tid skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaks. Före returen måste du kontakta oss och få en bekräftelse. Om varan har packats upp och använts så har vi rätt att göra ett prisavdrag för detta. Varorna måste emballeras minst likvärdigt såsom de skickades från oss. Observera att dessa regler ej gäller för varor som hämtats i vår butik.

Om paketet inte hämtas ut kommer transportören att returnera det till oss och vi räknar då av vår kostnad för tur- och returfrakt innan mellanskillnaden återbetalas.

Liggtiden hos ombud är normalt 14 dagar.

Reklamation och defekta varor:

Skulle det finnas skador eller saknade delar i en vara och det inte handlar om transportskador så brukar de flesta tillverkare ersätta detta om man kontaktar deras kundtjänst direkt. Har ni kontaktat dom och inte fått hjälp så kontakta oss så hittar vi en lösning.

Vid transsportskador säg till direkt hos ombudet när ni hämtar paketet, upptäcks dom först senare vänd er till oss så tar vi upp det med fraktbolaget.

Övrigt:

Man måste vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd för att beställa genom hemsidan.

Hemsidan använder cookies.

Butiken använder OpenCart
Weighted Dice AB © 2017